Przejdź do treści

Blogi, strony i profile o odchudzaniu – dlaczego są potrzebne?

Strona o odchudzaniu

W poprzednim artykule omówiłem kwestię dzielenia się ze swoim najbliższym otoczeniem informacją o tym, że rozpoczniemy, rozpoczynamy lub rozpoczęliśmy odchudzanie. Tym razem chciałbym zająć się kwestią prowadzenia blogów, stron internetowych i profili w mediach społecznościowych, które są poświęcone tematyce odchudzania, a których autorzy i autorki dzielą się z resztą świata (spoza kręgu rodziny, przyjaciół czy znajomych) swoją wiedzą, osiągnięciami lub informacjami na temat swego stylu życia. Dlaczego uważam, że takie miejsca są potrzebne?

W skrócie:

  • Blogi, strony internetowe i profile w mediach społecznościowych, które są poświęcone odchudzaniu, można podzielić na dwie kategorie.
  • Pierwsze są prowadzone przez osoby, które rozpoczynają odchudzanie, odchudzają się lub odchudzanie mają za sobą. Drugie tworzą dietetycy i inni eksperci dzielący się specjalistyczną wiedzą.
  • Wszystkie tego typu miejsca są potrzebne nie tylko osobom, które je obserwują, lecz również ich autorom.

Dwa rodzaje „fit” mediów

Poświęcone odchudzaniu blogi, strony czy profile można podzielić na dwie kategorie, uzależnione od tego, kto je prowadzi.

Odchudzający się autorzy

Do pierwszej zaliczają się miejsca tworzone przez osoby, które albo rozpoczynają swoje odchudzanie, albo są w trakcie pozbywania się zbędnych kilogramów, albo już zakończyły swoją walkę z wagą. Zresztą sam zaliczam się do tych ostatnich.

Dla swoich autorów i autorek stanowią one źródło motywacji i dyscypliny, pomagając im wytrwać w postanowieniach, a także bardziej przykładać się do wszystkiego, co robią. Poza tym prowadzenie takich miejsc pozwala ich twórcom poszerzać horyzonty, a także nawiązywać nowe relacje, czasami oparte na wzajemnym dopingu czy ciekawej formie swoistej przyjacielskiej rywalizacji z innymi odchudzającymi się osobami.

Osoby, które je obserwują, mają natomiast wspaniałą możliwość prześledzenia na bieżąco czyjejś walki z wagą. Efekty osiągane przez prowadzących mogą dawać ich obserwującym swoistego „kopa” motywacyjnego, popychając tych drugich do działania.

Profile, których twórcy i autorki nie boją się dzielić ze światem swoimi niepowodzeniami, zasługują na szczególne wyróżnienie. Pokazują one bowiem, że odchudzanie nie zawsze jest pasmem sukcesów, a wykres wagi w trakcie redukcji nierzadko nie jest równią pochyłą, lecz roi się nad nim od wypłaszczeń, a nawet wzniesień. Takie profile czy blogi dodają otuchy każdemu, kto aktualnie toczy swoją własną walkę.

Profile bądź blogi osób, które odchudzanie mają już za sobą, pozwalają natomiast niejako zajrzeć za kurtynę i zobaczyć, jakie zmiany zachodzą w życiach osób, które wygrały z wagą, a co za tym idzie – jakie potencjalne zmiany czekają na każdego, kto już upora się ze zbędnymi kilogramami. Ich autorzy i autorki mają natomiast możliwość, by podzielić się ze światem swoimi doświadczeniami, a także potencjalnie zrobić dużo dobrego, wskazując innym możliwy kierunek, w jakim mogą popchnąć swoje odchudzanie.

Autorzy – specjaliści

Innym rodzajem profili i blogów związanych z odchudzaniem są miejsca prowadzone przez dietetyków bądź trenerów personalnych. Mowa o ekspertach, którzy nie tylko oferują możliwość współpracy i poprowadzenia innych przez proces odchudzania, lecz również dzielą się informacjami oraz ciekawostkami, których często próżno szukać gdziekolwiek indziej. Specjalistyczna wiedza zawsze jest w cenie… i chyba nie trzeba dodawać nic więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *